26 Disember 2009

HIDUP BERANI UNTUK GAGAL...gemuk


Dalam kehidupan kita seharian, pernahkah anda terfikir kenapa ramai orang di malaysia ni ramai yang mengalami obesiti atau kegemukkan. Kegemukkan boleh dianggap sebagai ibu segala penyakit, ini kerana kegemukkan boleh menyebabkan kematian awal atau hilang upaya.


Hidup berani untuk gagal , adakah anda berani untuk menghadapi kegagalan disebabkan anda gemuk??? kalau anda nak tahu, pakar perubatan ada menyatakan kegemukkan biasanya menyebabkan hormon lelaki menjadi abnormal, termasuklah testosteron. hormon yang dimaksudkan ini adalah penting untuk kesuburan, nafsu sex dan tenaga, jisim tulang dan kemurungan.

Kegemukkan boleh menyebabkan gangguan kelancaran peraliran darah dalam tubuh, perhatian, kegemukkan juga boleh menyebabkan fungsi erektil. ini kerana kegemukkan menyebabkan dinding salur darah sempit hingga menyukarkan darah mengalir dengan lancar ke bahagian antara celah paha , ia bukan saja menjejaskan sistem kardiovaskular, malah sex seseorang, kepada suami - suami gemuk kat luar sana, cepat - cepat la diet ekk..

Hidup berani untuk gagal . Setelah anda baca artikal ini adakah anda berani untuk menghadapi kegagalan, kegagalan untuk menjadi lelaki berbadan tegap, kegagalan untuk menjadi lelaki tampan @ kegagalan untuk memikat hati wanita.. adakah hidup kita didunia ini hanya untuk kegagalan???
jawapannya tentulah tidak... So apa tindakan anda?? gunakan pengalaman kegagalan anda sebagai pendorong untuk anda mencapai kejayaan.Kat sini aku nak bagi tip skit macammana untuk mengikis masalah kegemukkan pada diri anda.

1-diet.
-makan teratur dengan makanan seimbang.
-kurangkan jumlah kuantiti makanan, terutama makanan yang berkolestrol seperti minyak, lemak.

2-olahraga atau bersukan
-bersukan paling kurang 30 minit ke 1 jam seminggu.

3-meminta nasihat dari pakar perubatan.

kepada anda diluar sana yang mempunyai masalah kegemukkan selamat mencuba....